Article_Top_970x250

Kako upravljati svojim mentalnim zdravljem kao novinar

savjeti

Kako upravljati svojim mentalnim zdravljem kao novinar

ožu 31, 2020
dnevnik.ba
dnevnik.ba

Foto: hnd.hr

Napravite popis stvari koje možete kontrolirati i one koje ne možete. Na primjer, ne možete kontrolirati virus, ne možete kontrolirati djelovanje Vlade, kretanje burze i ponašanje drugih. Međutim, možete kontrolirati vlastito ponašanje, te vam ovo može pomoći:

Vaš posao je važan, ali je važno i vaše zdravlje.

  • Obavezno se dovoljno naspavajte.
  • Jedite pravilno; pokušajte izbjeći prekomjerni alkohol i kofein koji mogu povećati anksioznost. 
  • Odmorite se od posla, digitalno i fizički.
  • Isključite vijesti i društvene medije.
  • Shvatite da je normalno osjećati se pogođeno pod utjecajem teških slika ili priča.
  • Ako možete ići u šetnju, učinite to.
  • Ako ne možete izaći vani, razmislite o drugim vidovima predaha: npr. gledajte slike koje vas čine sretnima (na primjer životinje); pokušajte meditirati; gledajte komedije, čitajte knjige.
  • Provedite vrijeme s obitelji, ako možete, i prijateljima - čak i ako je to samo na daljinu, putem telefona ili interneta. S obzirom na to da većina nas radi na daljinu, izolacija može biti veliki problem, a izolacija može izvršiti pritisak na vaše mentalno zdravlje.
  • Ako trebate odmoriti od posla, ako vam nije dobro, mentalno ili fizički, ne bojte se pitati. Kao novinari nismo baš često tražili pomoć. Ako to ne učinimo, vjerojatno je da ćemo se osjećati slabo i manje radno sposobni.
  • Ako ste voditelj redakcije, budite primjer. Budite jasni u politikama i prioritetima; budite što transparentniji koliko god možete, iako se stvari brzo mijenjaju, čak i ako radite na daljinu; posebno imajte na umu one koji su u tim situacijama možda ranjiviji.

Prepoznajući ono što možete kontrolirati dajete sebi osjećaj majstorstva nad onim što se događa. Ako vam to izmakne kontroli, povećat će se sve neizvjesnosti - stvari koje ne možete kontrolirati.

Prepoznajući stvari koje ne možete kontrolirati i prihvaćajući ih, potrošit ćete manje emocionalne energije i imat ćete manje šanse da pregorite, piše hnd.hr.

Dnevnik.ba