Article_Top_970x250

U izvještaju navedeni uzroci stravičnih zrakoplovnih nesreća s Boeingom 737 Max

oštre kritike

U izvještaju navedeni uzroci stravičnih zrakoplovnih nesreća s Boeingom 737 Max

ruj 16, 2020
dnevnik.ba
dnevnik.ba

Foto: EPA/EFE

Gotovo godinu i pol dana nakon smrtonosnih zrakoplovnih nesreća s Boeingovim modelom 737 Max u Indoneziji i Etiopiji zakonodavci su objavili oštar izvještaj u kojem se navodi da su propusti aviokompanije i Američke agencije za kontrolu letova (FAA) doveli do tragičnih nesreća.

Neki od glavnih propusta koji su navedeni u izvještaju su tehnički nedostaci, pogrešne pretpostavke pilota i propusti u menadžmentu Boeinga i FAA.

Ovi nalazi Komiteta za transport i infrastrukturu američkog Zastupničkog doma dolaze u vrijeme kada su se predstavnici zrakoplovnih vlasti Sjedinjenih Američkih Država, Kanade, Brazila i Europske Unije sastali u Londonu kako bi razmotrili Boeingov prijedlog za trening nove posade modela 737 Max. Ovo označava značajnu prekretnicu u eventualnom uzlijetanju aviona koji je modificiran proteklih godinu dana, piše ABC News.

Međutim, u izvještaju Komiteta navodi se da Boeing nije uspio u svom dizajnu i razvoju modela 737 Max, te da FAA nije uspjela u nadgledanju Boeinga. Revizijom je utvrđeno da tragične zrakoplovne nesreće nisu rezultat pojedinačnih kvarova, tehničke greške ili lošeg leta. Komitet ističe da su padovi aviona rezultat niza neispravnih tehničkih pretpostavki Boeingovih inžinjera, nedostatka transparentnosti menadžmenta kompanije i nedovoljnog nadzora FAA.

Istraživači su otkrili da su nesreće povezane s manevarskim sustavom MCAS koji je dizajniran da pomogne u stabilizaciji modela 737 Max nakon što su teži i prepozicionirani motori prouzrokovali da se nos zrakoplova previše usmjerava prema gore u određenim okolnostima.

Prilikom oba pada, netočni podaci s neispravnog senzora prouzrokovali su prekid paljenja MCAS sustava, što je dovelo do naglog spuštanja aviona, dok su se piloti borili da povrate kontrolu i dobiju visinu.

Iz Boeinga su kazali da su poduzeli fundamentalne promjene unutar kompanije kako bi ispravili greške i pokazali da mogu biti bolji, dok iz FAA ističu da će surađivati sa zastupnicima iz Komiteta kako bi ispravili sve ono što je navedeno kao greška u njihovom izvještaju, prenosi Klix.ba.

Dnevnik.ba